top of page

Procesul de delegare în echipele care se manageriază singure


Orice ședință are nevoie să rezolve probleme. Rezolvarea problemelor se vede în numărul de decizii pe care le iei și pe care le implementezi ulterior.

Orice echipă care se manageriază singură are nevoie să își însușească următoarele competențe:

- să ia decizii (șeful)

- să faciliteze (manageriază circularitatea)

- să incite la decizii (manageriază deciziile)

- să dea ritm întâlnirii (manageriază ritmul, timpul)

- să adminstreze (manageriază administrarea)

- să sfătuiască (manageriază învățarea/ progresul)

- să implementeze deciziile (manageriază legătura dintre întâlniri)

- să participe activ

Procesul prin care delegăm managementul în echipe arată așa:







Mai jos vreau să îți dau mai multe detalii despre rolurile descrise mai sus.

Participant activ:

- fiecare este participant la întâlnire

- activ înseamnă să fii implicat în ședință, dar să nu ocupi tot spațiul: timp și spațiu

- activ presupune să asculți, să faci observații, să faci sugestii, să împărtășești emoții

Rolul de Facilitator:

- copiază toate propunerile, înainte de întâlnire, în sheet-ul Agendă

- grupează după criterii proprii temele propuse - pune pe grupul de whatsapp în ziua dinaintea ședinței rolurile fiecăruia și linkul: de zoom și al fișierului cu propuneri

- completează antetul sheet-ul Tabelului de decizii - trimite agenda la coachi invitați, confirmă pe grup

- trece temele în agendă doar dacă este minim o soluție propusă

- marchează cu culoarea verde deschis subiectele din Agenda care s-au discutat, pe măsura ce se discută

Incitator la decizii:

- decision driver/ incitator la decizii trimite deciziile pe grup, la finalul ședinței

- întreabă la fiecare subiect propus pe agenda '' Luăm o decizie? sau ‘Avem o decizie de documentat?’

- se asigură că există cât mai multe decizii luate într-o ședință

Ritm:

- întreabă facilitatorul de la începutul ședinței, la fiecare parte din ședință ''Cât timp avem alocat? sau Cât timp alocăm subiectului x?’’

- împarte în 4 fiecare timp alocat pe subiect, minim la 2 min și jumătate, maximum la 5 minute. Niciodată nu ia calupuri de timp mai mari de 20 de minute.

- Pune alarma pe telefon să sune la fiecare pătrime de timp și anunță ''Au trecut X minute, au mai rămas Y minute.’’ De fiecare dată la fel, complet mecanic, fără să se încarce cu decizia echipei de a respecta timpul sau nu.

Sfătuitor/ Coach/ Antrenor

- este atent de la începutul ședinței la interacțiunea fiecărui participant ÎN ROLUL din ședință

- la finalul ședinței, oferă feedforward începând cu el

- de fiecare dată oferă feedforward și echipei, referitor la modul în care au lucrat împreună.

Responsabil implementare decizii/ Pilot

- responsabilitatea implementatorilor este să se asigure că subiectele/ deciziile sunt urmate după ședință. Ea/ el nu trebuie să fie cel care face cu adevărat lucrurile, trebuie doar să se asigure că lucrurile progresează și nu devin învechite.

- acest rol este pentru fiecare decizie în parte.


150 afișări
bottom of page