top of page

Cum generezi un flux de Talente


Ce problemă rezolvă?

Ești hotărât ca de data asta să faci totul ca la carte. Ai creat un scorecard pentru rolul pe care faci angajări. Rezultatele sunt concrete și măsurabile, competențele sunt clare, dar deși stai cu criteriile în mână, nu ai de unde să alegi. Aplicanții pe post sunt prea puțini. Cei care ar fi dispuși pentru un interviu nu întrunesc criteriile minime. Iar pretențiile sunt în pod. Și începi să simți din ce în ce mai acut această presiune psihologică a urgenței – trebuie să acționezi acum, înainte de a fi prea târziu.

Acest tipar de gândire influențează multe decizii antreprenoriale, dar poate fi observat cu precădere în ce privește angajările. Fie că e un mecanic sau un director executiv, există o preocupare mai mare față de viteza cu care se fac angajările, decât față de acuratețea deciziei.

„Andrea, tu nu înțelegi. Fiecare zi în care nu am o persoană angajată pe post înseamnă bani pierduți.” Parcă aud vocea gândurilor tale, dar îmi dau seama că este doar un email și de fapt nu te aud când vorbești.

„Așa-i. Ar fi frumos să găsesc pe cineva care să dea randament pentru următorii 10 ani, dar trebuie să fiu pragmatic. Și oricum, nu sunt prea multe persoane care pot face munca asta bine, așa ca ar trebui să îl angajez pe primul care pare cât de cât capabil. Dacă aștept prea mult s-ar putea să nu mai găsesc pe nimeni.” Sunt cuvintele care vin cel mai adesea spre mine, când discut cu antreprenori acest subiect.

Care este soluția?

Realitatea este că obținerea candidaților excepționali nu se întâmplă fără efort, nici pentru firmele mari, nici pentru cele mici. Nu este nici un eveniment izolat sau ceva de care te ocupi doar din când în când. Generarea unui flux de talente este un efort constant.

Managerii de succes sunt tot timpul în căutare de talente și le identifică încă înainte de a avea nevoie de ele. Poate e deja un clișeu că responsabilitatea nr. 1 a unui lider este recrutarea, dar chiar așa este.

Există mai multe surse din care poți obține candidați.

1. Bazele de date cu persoane aflate în căutarea unui loc de muncă sunt o soluție comodă, ieftină și rapidă. Și merită explorată. Dar rareori conțin candidați excepționali.

2. Agențiile de recrutare sunt o soluție mai costisitoare, dar îți asigură accesul la un număr mai mare de candidați. Ca să te asiguri că obții ceea ce dorești cu adevărat, folosește aceeași metodă riguroasă în alegerea agenției de recrutare, ca și în alegerea angajaților proprii. Comunică scorecard-ul pentru rolul vacant și urmărește ca agențiile de recrutare să țină cont de acesta. Investește timp pentru a te asigura că reprezentanții agenției înțeleg cultura firmei și specificul rolului, pentru a crește șansele identificării candidaților potriviți.

3. Solicită recomandări de la angajații proprii. Ca să încurajezi recomandările din partea angajaților, trece aceasta ca un rezultat în fiecare scorecard. Încurajează angajații să ceară la rândul lor recomandări de talente de la cunoscuții lor.

4. Solicită recomandări din rețeaua personală și profesională. Dintre toate metodele de identificare de talente, aceasta este metoda nr. 1. Procesul următor îți arată pas cu pas cum faci asta.


Care sunt beneficiile acestui proces?

Această abordare poate părea înspăimântătoare și consumatoare de timp. Dar este cea mai eficientă metodă de identificare a talentelor. Este un proces al cărui succes constă în consecvența și disciplina în aplicarea lui. Colectarea de talente este jobul primordial al antreprenorului și al top managementului.

Oamenii talentați cunosc alți oameni talentați. Și de cele mai multe ori abia așteaptă să împărtășească numele lor.

Odată ce ai identificat 10 talente în rețeaua ta de contacte, poți cere de la fiecare dintre ele 10 recomandări și dintr-o dată ai o listă de 50 de talente.

Perseverează în această activitate și mai devreme decât îți vine să crezi vei avea o rețea foarte bogată de talente.

Nu te opri doar la cunoștințele tale talentate. Cere recomandări și de la clienții tăi. Întreabă-i care sunt cei mai talentați vânzători pe care îi cunosc. Întreabă-ți partenerii de afaceri ce persoane cu talent în dezvoltarea afacerilor cunosc. Întreabă furnizorii despre cei mai buni responsabili de achiziții. Oamenii cu care interacționezi zilnic sunt cele mai puternice surse de talente.



Care sunt persoanele talentate din rețeaua ta de contacte personale și profesionale?


3 views
bottom of page