De ce nu cresc cifrele?
Toți vrem să creștem cifrele, de ce totuși nu se întâmplă?
Când vorbesc cu antreprenori despre creștere de cele mai multe ori premisele sunt asemănătoare:
vreau să cresc, știu că o firmă care nu crește va muri
obiectivele pe care le setez, nu mișcă oamenii din loc
nu am un proces prin care să pot face planuri de creștere
nu am un mentor care să îmi spună CE să fac, CUM să fac, să mă SFĂTUIASCĂ și să îmi de FEEDFORWARD.
Planificările de creștere fac antreprenorul să piardă ce a câștigat până la momentul respectiv. Creșterea bulversează mersul companiei și atunci renunță la obiective mărețe. Ce face de fapt? Setează obiective confortabile, la fiecare început de an. Efectul: nu fac nimic diferit, costruiesc o firmă în care an de an oamenii fac aceleași lucruri, la fel.
De ce nu creștem? Cifrele arată oscilații majore. Un trimestru își face targetul, două trimestre înoată în mlaștină. De ce? Pentru că nu poate ține toată compania pe un drum planificat. Oamenii uită obiectivele, uită rezultatele cheie.
Oamenii se raportează la creștere ca la ceva ce aparține antreprenorului. Deși creșterea mărește buzunarul angajatului. Dar nu se încarcă personal cu obiectivul de creștere. Mai degrabă ridică obiecții și în cele mai multe ședințe își negociază lipsa de rezultat.
Probabil că a ajuns la descurajare, toată viața, zilnic a făcut planuri și nu s-au întâmplat. Vrea să crească, dar nu mai crede în ambiții. Detaliile zilelor de ieri îi urmăresc în orele zilei de azi.
Cu aceste frământări se consumă antreprenorii când planifică creștere.
Soluția este tot la tine în mâini. Tu trebuie să te împingi pe tine de la spate. Nu aștepta concurența să facă primul pas și tu să fii de fiecare dată în urma ei. Începe să planifici. Caută un proces cât mai coerent, cheamă experți în domeniu, apelează la consultanți și nu te da bătut.
Nu o să iasă din prima. Dar, decât să fii printre cei care sigur vor eșua, mai bine să fii printre cei 10% care vor reuși.
Comments