top of page

Management sistemic #6

Nu descuraja.

Elimină haosul și confuzia din companie prin procese.





“Nu-ți vei schimba niciodată viața până când nu schimbi ceva ce faci zilnic. Secretul succesului tău se găsește în rutina ta zilnică”







Primul lucru care face să crească productivitatea într-o echipă este: oamenii știu exact ce au de făcut ca să ajungă la rezultat.


Acest, oamenii știu ce au de făcut are câteva caracteristici:

1. poate fi realizat într-o zi,

2. este concret

3. este măsurabil

4. este 100% în puterea celui responsabil

5. este provocator.

De unde știu oamenii ce au de făcut?

Poți să începi cu un obicei simplu: întâlnirea zilnică. Acest obicei prin repetiție va deveni rutina echipei tale, care va înlocui haosul cu productivitatea.

Planificarea zilei.

Vei vedea cum oamenii fac planificarea zilei din timp, mintal și, când ajung la birou, nu mai negociază cu ei înșiși, dacă să înceapă sau nu, pur și simplu încep să facă.

Vizualizarea intuitivă a pașilor de urmat.

Dacă în mod constant oamenii urmăresc niște pași, vei vedea că pentru orice sarcină vizualizează pașii intuitiv pentru că sunt convinși că așa ajung mai rapid la rezultat.

Umblarea echipei tale în claritate.

Urmărirea unor pași preciși în activitate aduce claritate. Claritatea mișcă oamenii din loc ca să facă. Confuzia blochează mintea și acțiunile oamenilor.

Comunicare ușoară.

Azi îndeplinirea unui obiectiv este dependentă de ce face fiecare în echipă, dar sincronizat. Când pașii sunt clar specificați într-un checklist, comunicarea devine mult mai simplă. Oamenii știu ce aștepți de la ei, nu au nevoie să viseze la ce este probabil în mintea ta.

Perfecționarea proceselor, nu a oamenilor.

Când oamenii urmează procese și devin cei mai buni executând anumiți pași, nu vei mai crea în compania ta așa numiții guru ai unui anumit post, care pot să fie neproductivi pentru că anumite rezultate sunt complet dependente de ei. Rezultatele nu sunt dependente de oameni, rezultatele sunt dependente de ce fac oamenii. Gândește-te, câți dintre clienții tăi cumpără: intenția ta de a vinde, dorința ta de a vinde, atitudinea ta în vânzare? Nici unul. Toți cumpără acțiunile tale: telefoane, oferte, vizite, livrare. Clientul cumpără ceea ce faci.

Poate cel mai important, dacă elimini haosul și confuzia prin procese, vei elimina cauzele pentru totdeauna.


Ai măsurat confuzia și haosul din firma ta? La ce rezultate ai ajuns?


Manageriază sistemic,

Claudiu Budean


PS: Vrei să mai citești un articol? Click pe link-ul de mai jos și accesează un articol scris în trecut:


29 afișări

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page