Procesul ca o experiență plăcută
Cele mai importante beneficii ale proceselor în companii
Vei angaja oameni obișnuiți care vor deveni angajați performanți.
De prea multe ori ne uităm la companiile mari și spunem despre ei că au luat toți oamenii performanți din piață, că este imposibil să concurăm cu ei. De fapt în aceste companii de succes liderii își petrec majoritatea timpului pe optimizarea sistemelor, proceselor. Iar o companie care oferă angajaților sisteme prin care ei pot ajunge la rezultat mai simplu, mai rapid și ascendent, va atrage oamenii care vor să urmeze procese.
Oamenii tăi lucrează 40 ore pe săptămână.
Sunt două motive pentru care ai nevoie ca oamenii să nu stea peste program: pentru a avea și o viață în afara serviciului și ca, în următoarea zi, să vină la treabă 100% focalizați și motivați pe ce au de făcut. Dacă oamenii știu clar ce și cum să facă vei elimina orele suplimentare, oamenii vin la timp ca să participe la întâlnirile zilnice și vor fi bucuroși că lucrează într-o companie care respectă timpul lor pentru familie.
Vei diminua bugetul cu salariile.
E mai ieftin să lucrezi cu oameni dedicați proceselor, pentru că aceștia chiar aduc profit. E mai scump să ții în firmă un super angajat pe venituri mari, dar care execută procesele din aroganță, când vrea și fără să ajungă la profitul pe care l-ai prognozat. De obicei angajații care nu respectă procesele vând la preț și diminuează profitul.
Vei urmări calitatea în interiorul procesului, nu la final.
Să îți dau un exemplu. De cele mai multe ori ajungem la un service auto pe final de program. Ce fac cei de la service? test de calitatea: merg în probă cu mașina. Când? După ce au constatat defectul, au comandat toate piesele de care au nevoie, au montat toate piesele. Problema este că, de ce le mai multe ori, mai apare ceva. Din păcate fără un proces de constatare de nota 10, nu am identificat corect cauzele și nici defectele pe care clientul a uitat să ni le spună. Se întâmplă că ceva dă totul peste cap: am uitat să verificăm ceva, am reparat mașina, dar mai sunt probleme, am montat o piesă greșit etc. Dacă urmăream calitatea în interiorul procesului am fi făcut o constatare de nota 10, în care am fi identificat inclusiv cauzele defectului pentru care apelează clientul la service și defectele de care clientul a uitat, dar sunt importante.
Comments