top of page

Management sistemic # 8

Ce probleme îți rezolvă procesele?

De multe ori în discuțiile cu antreprenorii, deși se vorbește negativ despre haos și confuzie, parcă, printre rânduri citesc că ne place să facem totul dependent de noi, ne unge la suflet când oamenii spun că fără noi nu se poate. Și atunci, oricât de mult ne plângem că la noi e haos și confuzie, de fapt nu vrem să înlocuim oamenii cu procese, ni se pare inuman.

Din păcate nu prea suntem conștienți că o afacere dependentă de noi, se răsfrânge asupra tuturor contextelor în care suntem implicați. Și după vreo câțiva zeci de ani de viață ne uităm cu părere de rău înapoi și vedem că proprii copiii au crescut fără noi, că noi înșine nu am mai avut viață personală, trupul ne este slăbit de la atâtea nopți nedormite și mii de ore de muncă excesivă.

Câteodată mă gândesc, oare ce ar trebuia să se întâmple în viața mea de antrepreprenor ca să mă mobilizez și să scriu procese? Din păcate mi-au trebuit ani mulți în de:

  1. micromanagement în care oamenii au bifat activități, că au făcut, dar nu au ajuns la rezultat

  2. zile în care m-am pierdut în detaliile zilei, în loc să încetinesc și să lucrez la rezultatele de care noi antreprenorii suntem responsabili

  3. am angajat fără să știu de la început nici măcar rezultatele de care noul coleg este responsabil

  4. am abandonat oamenii în lucrul zilnic fără măcar o zi de inducție

  5. am plătit salarii la oameni fără îi evaluez obiectiv, de fapt, ce pot spune? Ne-am certat pe ce nu a făcut clientul.

  6. am angajat și am plătit comisioane fără să știu dacă vânzătorii sunt potriviți pentru un astfel de rol

  7. apoi nu am știut cum să renunț la oameni, nu am știu când să renunț și am pierdut clienți din cauza indeciziei mele.

Din păcate lista nu se oprește aici. Am pierdut mulți clienți pentru că cei care erau în contact cu ei transmiteau haos și confuzie. Efectul: clientul s-a transformat în stană de piatră față de noi și a lucrat cu alte firme la care lucrurile erau clare, unde, să cumperi, era simplu.

Un mediul de lucru dezorganizat atrage multă tensiune și ceartă, pentru că oamenii nu știu ce te aștepți de la ei, de fiecare dată sunt nesiguri, tu delegi activitate și nu rezultate, iar ei sunt frustrați că nu pot fi originari în ceea ce fac. Din păcate peste zi te urmăresc detaliile nefăcutului lucrului la timp, în loc să lucrezi la ce ai planificat.

Poate cel mai dăunător este când ne pierdem încrederea în noi, pentru că de fiecare dată simți că iei totul de la zero și trebuie să reinventezi totul. Vrei, îți dorești și chiar faci pași concreți pentru a crești firma, dar detaliile nerezolvate la timp te trag în jos, te încetinesc, poate chiar te opresc.

8 afișări

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page